söndag 12 augusti 2012

ny fåtölj?

 
Söndagens vardagsrum.



GODMORGON SÖNDAG.

Har ni en fin helg? Här njuter vi av ledigt och tillsammanstid. Men ett litet bekymmer har dykt upp. Min ena Ikeafåtölj är knäckt i stommen. Vet inte hur det gick till, men har man tre små trollungar så kan ju vad som helst ha hänt. Eller så är den helt enkelt uttjänt med tio år på nacken. Så nu återstår att försöka laga eller köpa nytt. Hmm. Vi gör väl ett lagningsförsök först, men annars blir det till att börja fundera fåtölj. Är inte alls säker på vad jag vill ha... Har gillat det här lilla paret, men ersätter den nog inte med en likadan. Något nytt får vi hitta på.

Nu dags att njuta söndag. Kramar till er.


 

 
Fåtöljer som har gjort sitt?





 

8 kommentarer:

  1. Ditt hem är så vackert...jag blev så förtjust i kudden i det förra inlägget, den som är på stolen närmast väggen;) Vart kommer den ifrån? Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Johanna, kudden kommer från Biskopsgårdens webbshop.

      Radera
  2. Undrar om inte det är normal livslängd på Ikeamöbler...? Har två Tomelillasoffor som sjunger på sista refrängen. Fast inte mig emot. :-) jag byter gärna ut dem.

    Säger som Johanna. Du har ett vackert hem.

    SvaraRadera
  3. Så vackra de är fåtöljerna, passar så fint där, men förstår att du vill byta ut mot något nytt. Det är alltid roligt att förändra :-)

    Så vackert i ditt hem, gillar din mix och fingertoppskänsla, de svarta accessoarerna, som kudden i fåtöljen och det svarta bordet, och hampamattan till, sååååå snyggt!!! Tack för inspirationen jag får när jag kikar in här hos dig :-)

    Kram Paula

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni har det och det ser jättetrevligt ut som det är idag. Men jag vet hur det är, alltid kul med något nytt. :)

    Kram, kram

    SvaraRadera
  5. Det hände precis likadant med mina fåtöljer . Kanske inte världens bästa kvalitet. Men fina att se på!

    SvaraRadera
  6. Va synd med fåtöljen!! Fast en bra orsak att köpa någonting nytt!
    Jätte fina prydnadskuddar på bilden, var kommer de ifrån?

    Hälsningar Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kuddarna är Day Home, men från äldre kollektioner.

      Radera