onsdag 18 april 2012

vit eller svart?




Sänggaveln är fixad.

Vår gamla sänggavel var för hög för att passa under snedtaket i vårt nya lilla sovrum, så något behövde göras. Vi var inte helt sugna på att behöva köpa en helt ny säng, så jag klurade och kom på att vi faktiskt hade ett dörröverstycke liggandes i källaren (ja, det låter inte klokt, jag vet. Säg vad som inte finns i den där källaren...) och att det nog skulle kunna passa. Så vi sågade bort kryssen på den gamla sänggaveln och satte fast dörröverstycket istället. Lagom höjd och faktiskt riktigt bra. Sängen är tio år gammal och har varit målad i de flesta kulörer vid det här laget. Och jag började tröttna på kryssen, så det här kändes som en bra lösning. Nu återstår att klura ut om jag ska måla den vit eller svart...


Kram.






5 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Härligt när man tar tillvara på det man reda har! :)

    SvaraRadera
  2. Hejssan du,

    Vilket hus ni har....en drömm <3 Och du är också sååå duktig.
    Vet du, jag tycker att du skulle måla den med vit <3

    Hälsningar från Finland, Nådendal Kirsi :)

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé att ta bort lite av gaveln.
    Svart röstar jag på, det blir fräckt tror jag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Men det är ju nästan bästa känslan, när man kan göra något nytt av det man redan har! Jag hade kört på nästan-svart, det vill säga riktigt,riktigt mörk grå :)

    SvaraRadera
  5. Jag röstar på svart. Kommer bli super snyggt!
    Kram Jessica

    SvaraRadera