måndag 2 april 2012

gardiner

 



Igår sydde jag gardiner till vardagsrummet.

Och ett evigt klättrande upp och ner på stegen var det. Men det blev bra till slut, visar er helheten en annan dag. Vita linnegardiner från Åhlens har jag köpt. Hade från början tänkt mig oblekt linne, ungefär samma färg som mattan. Men de fanns bara i standardlängden 2,40 m och inte i tremeterslängden som jag behövde. Och köpa tyg och sy allt från scratch orkade jag bara inte. Så det fick bli vita. Igen. Vi hade vita i vardagsrummet tidigare och det är ju väldigt ljust och fint. Lite somrigare än planerat, men bra ändå. Skönt med gardiner hur som helst, vardagsrummet blir lite mer ombonat och insynen från gatan utanför lite mindre.

Japp. Ganska nöjd med mig själv.


 

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fint vardagsrummet har blivit! Jag älskar helheten i ditt hem precis som du skrivit att rummen går samman. Så vackert!

    SvaraRadera