lördag 18 februari 2012

middag för en storfamilj

 
Gårdagens italienska storfamiljemiddag :)



Godmorgon lördag!

Har ni vaknat ännu? Själv känner jag mig för ovanlighetens skulle riktigt utvilad. Inga smågryn eller katter eller snarkande äkta män har lyckats väcka mig inatt, så jag tror jag fick ihop sju timmars oavbruten sömn. Inte illa i den här familjen :)

I går lagade jag fredagsmiddag till hela storfamiljen med farmor och svägerska och svåger och småkusiner. Vi är ju också några stycken så en enkel fredagsmiddag med några ur närmsta familjen blir lätt en middag för tio personer.  Men så trevligt! Älskar de där kaotiska och sociala middagarna när vi samlas och äter gott efter jobbet. För enkelhetens skull blev det pasta (som ju är så bra att laga till många och uppskattas av både liten och stor), brytbröd, sallad och vin. Mysigt avslut på jobbveckan!

Nu är det jujitsuträningar och och teaterskola på schemat. Och kanske lite renovering också.

Kram and so long.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar