fredag 3 februari 2012

löften för kropp och själ

 
 Den vackra sjalen från Lucky Lina är nog bra för både kropp och själ :)



Det är dags för lite förändring.

Lite nytt ska in och lite gammalt ska ut. Egentligen har jag redan börjat så smått, men nu har de första förändringarna börjat sjunka in och jag förstår hur bra jag mår. Man ska ju inte lova en massa hit och dit som man inte kan hålla. Men nu känner jag för att lova i alla fall. För att det ska bli tydligt för mig själv. Och riktigt på riktigt. So here we go: 

Jag lovar att träna tre gånger i veckan (hur jag vill, bara det betyder att jag får motion och energi) för att kroppen ska må bra och för att jag ska bli stark och leva i hundra år, minst.

Jag lovar att göra någonting kreativt varje dag så att själen får sjunga och vara lycklig. Det kan vara att ta ett vackert foto, att möblera om i ett hörn av huset, att måla om något-vad-som-helst. Och kanske kanske jag snart vågar mig på att börja måla tavlor igen. Kanske. När jag var liten målade jag mer än jag andades tror jag. Det gick inte en dag utan att jag sprutade ur mig nya alster. Alla idéer var värda att testas. Sedan blev jag vuxen. Och fick så mycket "viktigare" saker att göra. Men det håller ju inte att stänga in själen hur länge som helst. Så nu är det dags för kreativitet.

Jag lovar att rensa ut de delar av livet som bara tar energi utan att ge någon tillbaka. Det där delarna som liksom skaver litegrann. Att byta ut dem mot något nytt som ger glädje och utmaningar och är fulla av nyhetens behag. Det här löftet är nog det allra svåraste tror jag och kräver mest mod. Men nu är det minsann dags. 

Så nu vet ni.





3 kommentarer:

  1. Låter som bra löften något som även jag borde lova mig!


    Trevlig Helg!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. underbart! man lever bara en gång, så att underhålla själen är livsviktogt! för tänk att gå omgring fängslad...hua! det kommer att gå toppen! och du har ju massor av fina människor som kan hjälpa till och påminna dig där du är lite för "vuxen" =)
    ha en underbar helg och projelktet blev jättefint!

    SvaraRadera