söndag 9 oktober 2011

som ett eget dagis

 


Och så var det söndagskväll igen!

Ibland undrar jag vart tiden tar vägen. Hur gick det här till nu? Är redan hela helgen slut? Men imorgon blir jag kanske hemma med mina minsta sötnosar. Lilla loppan har tappat rösten och minstingen V hostar så vasst och eländigt och har en riktig förkylning på gång. Själv känner jag också att rösten är på väg bort, kanske är det detta som har legat och lurat de senaste veckorna för jag har varit så trött och låg. Inte riktigt känt igen mig. Bättre då att bli sjuk så man kan bli frisk någongång!

Har ni sett mitt eget lilla dagis! Har man tre små lortiga skatter (ja, de är ju inte jämt lortiga, men när de kommer från dagis och skola, hu vad de kan se ut!) så är hallen för det mesta ett enda kaos. Men nu så! Ordning och reda och alla lortiga skatter får gå in genom källardörren. Där har de egna lådor, egna krokar och egna skoplatser. Precis som på dagis! Det var mitt söndagsprojekt och jag är så nöjd att allt blev klart och känner mig ruskigt organiserat och ordentlig :)

Nu blir det en stor kopp te och lite vila. Hasta pronto!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar