fredag 16 september 2011

fredag och sol och busiga trollungar

 


Hej ni fina!

Idag har vi en ny liten lek hemma hos oss. Mina två små turas om att krypa in i alla skrymslen och vrår de kan hitta och favoriten är den pyttelilla nedersta hyllan i vår pyttelilla inbyggda bokhylla invid murstocken. Man kan inte annat än bli glad åt alla dessa tokiga upptåg :) 

En härlig fredag har vi här i villa Någorlunda med strålande sol för första gången på hela veckan. Det ger lite extra energi så när jag druckit upp mitt kaffe bär det av till måleributiken för att handla roller och färg. Jag behöver verkligen ta ett krafttag med vår groventré i källaren (ett litet miniprojekt så här mitt i köksbygget). En riktig dagishall ska det bli, har jag tänkt mig. Med en egen plats för varje barn, utmärkt stort och tydligt, med speciella krokar för galonisar, jackor och överdragsbyxor och egna platser för gummistövlar, gympaskor, mössor och vantar. Ni vet, en sådan där superordning där man slipper springa och leta efter omaka vantar och borttappade gummistövlar. 

Med tre små sötnosar och tider att passa på morgonen och en liten mamma som ska klara av att lämna alla i tid (pappan jobbar på andra sidan stan med en timmas tunnelbaneresa varje morgon, så han måste ge sig iväg tidigt-tidigt och är inte att räkna med i det kritiska ögonblicket när alla ska vara påklädda och iväg på ett bestämt klockslag) känns det som en utmärkt idé.  

Ha det bra så länge och kram!



 
Ja, inte ser det bekvämt ut, men roligt verkar det vara :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar