fredag 16 september 2011

färgprov

 


Idag är jag verkligen i målartagen!

Far fram som en virvelvind och målar i både källare och kök. Det stora skåpet i köket har jag provmålat med en grågrön kulör från Fired Earth. Och det är ju enormt svårt med färger, eller hur? Man står och tittar på de små färgkartorna i butiken och funderar fram och tillbaka, väljer en färg och väljer nästan alltid fel. Så brukar det i alla fall vara för mig. Brukar få måla och måla om både en och två gånger innan det blir som jag har tänkt mig. Men den här gången tror jag att jag har hittat rätt på första försöket! Det ser ut ungefär som jag har tänkt mig. Återstår att höra vad älsklingen tycker när han kommer hem :)

Vad tror ni vännerna, blir det bra?


 
Grågrön och helt matt.
 

 
Ja, luckorna ska förstår också målas, men min yttepyttiga provburk räckte inte så lång.
 

 
Ett grågrönt skåp i ett i övrigt helt vitt och ljusgrått kök, det kan nog funka?


2 kommentarer:

  1. Hej Fru N!
    Hittade just till din blogg via House of Philia, och fastnade en stund! Vad roligt att få följa din renovering av ditt fina hus. Kommer att titta in igen! Må så gott och hälsningar från Michan, djursholmsfrugan

    SvaraRadera
  2. Michan, vad roligt att du gillar bloggen! Välkommen åter :)

    SvaraRadera