tisdag 23 augusti 2011

minsta lilla kotten har börjat på dagis

 


Hälsningar från en trötter!

I dag har minsta lilla gullungen börjat dagis. Pappan var med hela dagen och allt hade gått så bra och varit så roligt. Och jag som oroade mig. Vet egentligen inte varför, men han är ju mitt minsta lilla gryn och vi tycker ju att han är en sådan pytteliten skrutt. Det är han nu inte. V fyller två i november och många många barn börjar ju dagis tidigare än så. Men sista barnet blir liksom aldrig stort :)

Nu med alla barnen i skolan och på dagis är hösten här på riktigt. Själv kommer jag att jobba lite mindre nu en tid medan alla kommer in i de nya rutinerna. Jag ser verkligen fram emot att få mer tid tillsammans med barnen och tillbringa mer tid här hemma. Det är så små och det är så värdefulla år. Det känns som en förmån att både ha ett intressant jobb att gå till och tid med familjen. Och kanske lite mer tid att hitta på roliga projekt att visa er! 

Många kramar så länge!

 

 

2 kommentarer:

  1. Så klokt och så bra tänkt och planerat av dig. Jag skulle inte ha haft/ha något emot att göra som du ämnar göra. Men min tjänst tillåter inte detta alls. Livet handlar om val och prioriteringar. Du väljer rätt och jag kommer förmodligen att ånga mig.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken fin blogg du har!
    Min lille son, snart 2 år, har just börjat dagis han med. Han känns så liten men samtidigt strålar han av lycka av att få testa sina vingar bland andra jämnåriga! Härligt att se!
    Jag ska också jobba deltid under hösten, vill ju inget hellre än att på nära håll få följa sitt barns uppväxt! Kanske blir det mkt vab också?! Vi får se!
    Ha en skön söndag imorgon!
    Kram Anna i Skåne

    SvaraRadera