fredag 3 juni 2011

varmt och skönt

 

En sommarvarm skärgårdshälsning!

Vi njuter verkligen för fullt av dessa underbara sommardagar på vår skärgårdsö. Sommarvärme i luften och strålande sol från en klarblå himmel. Tre trollungar som njuter av lek, bad och kojbygge på berget. Vad mer behöver man?

Här ovanför ser ni utsikten från vår glasveranda. De enorma päronträden i full blom, skärgårdsbåtarna som lägger till vid bryggan precis runt klippan och älsklingen och V som njuter i strandbrynet. En bild att spara till kallare dagar.

Någon vidare badtemperatur är det dock inte i vattnet. 11° mätte vi i strömmen idag. Inget för en sådan badkruka som jag (när jag var liten och växte upp i Tanzania åkte vi inte ens till stranden om det var kallare än 28° i vattnet, så jag är lite förstörd när det gäller badtemperaturer). Men det bekom inte min lilla loppa. Hon kastade sig i med liv och lust och tjöt "Varm och skönt!" när hon doppade sig. Vi andra tittade på från strandkanten med skräckblandad förtjusning :)

Hoppas att er helg är lika fin och att ni njuter och laddar batterierna! Kram fru N.


 Tryggt på en sten innan doppet.



Min modiga vackra dotter :)



Liten V på väg upp mot huset.
 


 Alla skatterna fångade på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar