onsdag 4 maj 2011

sagan om en liten saga


Mår ni bra denna kalla och regniga onsdag?

Själv myser jag inne i värmen med alla mina trollungar medan min stackars älskling står ute i kylan och gör i ordning båten inför fredagens sjösättning. Vi kunde aldrig ha gissat att det skulle vara så här eländigt väder när vi bestämde att båten skulle i sjön den sjätte maj.

Renoveringen går framåt och köksgolvet är nu plant och fint, och framförallt i samma nivå som golvet i gamla matsalen. Så nu kan snart ett nytt furugolv läggas in i det nya stora köket. Annars hoppas vi mest på bättre väder så att den sista lilla fasaden kan bli färdigmålad!

Idag är en mycket speciell dag i villa Någorlunda. För exakt tre år sedan landade jag, pappan och storebrodern i Sydkorea. En liten syster skulle hämtas hem och vi var förstås lyckliga, snurriga och jetlagade. Det känns både som alldeles nyss och som för en hel evighet sedan :) På måndag firar vi got-you-day, nämligen dagen då lilla loppan blev vår alldeles egna lilla loppa!  

Ha en fin kväll alla vänner! Fru N.


2 kommentarer:

  1. Tiden går så fort! Det känns som att lilla Loppan för alltid funnits och dessutom blir hon mer och mer lik dig för var dag! Själv minns jag nog ännu mer dagen då ni fick barnbesked! Passande nog höll jag redan ett glas champagne i handen när du ringde, tappade andan och blev så GLAD för er skull! Det skålar vi på! Grattis i förskott till got-you-day!

    SvaraRadera
  2. En "Got yoy day" vad rart.

    Ha en fin fredag

    SvaraRadera