måndag 11 april 2011

snart börjar trädgårdslivet


Ny vecka kära vänner!

En trött måndag har vi här i villa Någorlunda. Längtar till påsklov nästa vecka, och lite extra tid med familjen, hemmet och trädgården. Och vem vet, kanske påskharen kommer förbi någon dag :)

Håller tummarna för sol och värme så att vi kan vara ute i trädgården. Älskar att rensa rabatter, i alla fall så här års! Så skönt att städa och göra fint för alla blommor som ska komma. Hann med rabatten närmast uteplatsen igår och det gav mersmak. Även dags att ta fram utemöblerna och fika lite i solen. Önskar att jag hade en så här mysig kaffe- och tidningshörna! Kanske kan bli det när vi bygger den nya uteplatsen utanför köket.



Det är något extra med engelska trädgårdar och den här tillhör ett Londonhem. Så här frodigt och fixat skulle jag också ha det om jag hade oceaner av tid. I nästa liv kanske? Just nu nöjer jag mig med att drömma.

Ha en fin måndagkväll. Ciao!

1 kommentar:

  1. Åh så fina bilder! den första är min absolut favoritbild har den i någon tidning och har tittat på den... vet inte hur många ggr men är så förtjust i alla fina detaljer och det vackra golvet.

    Kram Marina

    SvaraRadera