tisdag 26 april 2011

oj oj vilken dag


Har ni det bra kära vänner?

Själv är jag helt slut efter en intensiv - men också oerhört spännande - dag. Mycket är på gång på alla fronter, både hemma och jobbmässigt. Igår var så snurrigt att jag inte ens hann med ett litet inlägg här på bloggen. Fy skäms! 

Våra murare har idag putsat på garaget, vilket inte hanns med i höstas och om ställningen behagar dyka upp i morgon ska de då börja måla huset. Hur spännande som helst! Hade tänkt ta lite bilder och visa er nu när jag kom hem, men då regnade det. Nu har det varit soligt och varmt så länge att jag inte ens räknade med att det kunde börja regna. Nåja, det får bli i morgon. Det blir lite inspiration i dag istället. Underbar bild på ett Londonkök, som jag tror kommer från Sköna Hem.

Är inte köket här ovanför hur mysigt som helst? Tycker att de ofta är så duktiga på att färgsätta sina hem i England (jag följer ju slaviskt alla engelska hus- och inredningsprogram på kanal 8 och 9). Gillar hur varm den vita färgen är och att köket inte alls känns kallt, utan mysigt och välkomnande, trots att det är helt vitt. Precis den känslan vill jag att vårt hem ska ha. Sådär att man ska vilja slå sig ner och dricka en kopp te och känna sig välkommen! Gillar också blandningen av gammaldags originaldetaljer och modern fräschhet.

Nu blir det pizza och ett glas vin fast det bara är tisdag och fast jag borde välja något nyttigare om jag ska vara så där snygg och smashing som jag bara vill vara på fredag. Då är det nämligen stort kalas för frun i huset :)

Kram fru N.

 

2 kommentarer:

  1. Hade också tänkt deffa inför fredagen, men men....Ser framemot ett schysst kalas iallafall. Ska bara tråckla ihop klänningen så kommer vi!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med vin och pizza en vardag :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera