måndag 21 mars 2011

rum för en storebror

 
Mår ni bra kära bloggisar? 

Vilken gråmulen måndag det har varit, i alla fall här i stora staden. Så ruggigt att man nästan inte ville gå ut på lunchen. Nu ska jag kura ihop mig med mina små älsklingar, njuta en god middag och titta på lite Bolibompa.

Men först vill jag visa några bilder på storebrors rum som jag tog i helgen när det var soligt och fint. Ts rum var det första vi gjorde i ordning när vi flyttade in för sex år sedan, men det duger fortfarande. Garderoben är platsbyggd och rymmer hur mycket som helst! Lampan i taket är en skomakarlampa från Gysinge.



Garderoben fick ett fasat hörn för att inte kännas så kompakt och måtten är precis efter sängen. Dörren är gammal och inköpt på Nacka Byggnadsvård.



Ovanför sängen storebrors små fötter, när han var en vecka gammal. Lille plutten! Nu har han lika stora fötter som jag, vad tiden går fort!



Hemsydda vimplar och kuddar i pojkrummet gör det lite festligare :)

Nu ska jag ta hand om la familia! Kram!

 

2 kommentarer:

  1. Fottavlan var hur fin som helst.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt pojkrum! inspirerande för mig som har 2 små killar.

    SvaraRadera